Automatyczne skrzynie – jak działają?

Większość nowoczesnych automatycznych skrzyń biegów ma zestaw kół zębatych zwanych planetarną lub epicykliczną przekładnią. Zestaw planetarny składa się z centralnego koła zębatego zwanego kołem słonecznym, zewnętrznego pierścienia z wewnętrznymi zębami koła zębatego (znanego również jako pierścień lub koło koronowe) oraz dwóch lub trzech kół zębatych znanych jako koła zębate planetarne, które obracają się między kołem słonecznym a kołowym .

Automatyczne skrzynie i ich układ napędowy są sprzężone z mechanizmem zwanym przemiennikiem momentu obrotowego, który działa jak napęd płynowy między silnikiem a przekładnią. Jeśli koło słoneczne jest zablokowane, a planety napędzane przez nośnik planet, moc wyjściowa jest pobierana z koła pierścieniowego, osiągając wzrost prędkości. Jeśli koło koronowe jest zablokowane, a koło słoneczne jest napędzane, koła planetarne przenoszą napęd przez nośnik planety, a prędkość jest zmniejszana. Gdy moc wejściowa trafia na koło  i przy zablokowanym nośniku planety, koło koronowe jest napędzane, ale przekazuje napęd na biegu wstecznym. Aby osiągnąć bezpośredni napęd bez zmiany prędkości lub kierunku obrotu, koło jest zablokowane na wieńcu zębatym, a cała jednostka obraca się jako jedno.

Pompa (inaczej wirnik) jest częścią automatycznej skrzyni. Pompa, w którą wyposażone są automatyczne skrzynie, wygląda jak wentylator. Ma kilka ostrzy promieniujących od środka. Pompa jest zamontowana bezpośrednio na obudowie przemiennika momentu obrotowego, która z kolei jest przykręcona bezpośrednio do koła zamachowego silnika. W związku z tym pompa obraca się z tą samą prędkością, co wał korbowy silnika. (Musisz pamiętać, że kiedy omówimy działanie przemiennika momentu obrotowego). Automatyczne skrzynie są coraz bardziej popularne – dobrze, abyś wiedział jak działają!